TDS Group

Naujienos

Karštos sunkvežimių lenktynės Smolenske

Karštos sunkvežimių lenktynės Smolenske

Rugpjūčio pradžioje Rusijoje Smolenske vyko šeštasis šių metų Europos žiedinių sunkvežimių lenktynių etapas – „Sunkvežimių kova Rusijoje – Smolenskas 2010″. Negalėjome praleisti puikios progos aplankyti verslo draugus ir tuo pačiu pasigerėti šių didžiųjų mašinų rodomu šou. Surinkome puikią palaikymo komandą iš automobilių lenktyninkų profesionalų – Ramūno Čapkausko, Tomo Šipkausko, taip pat aktyviausių rėmėjų ir šio sporto gerbėjų – Vido Kudarausko (ralio ir žiedinių lenktynių „Bauer Racing“ komandos pagrindinio rėmėjo) ir sunkvežimių žinovų – „TDS Group“ kolektyvo ir nedelsdami patraukėme link Smolensko. Jau daug metų įtikinėjame savo klientus, jog sunkvežimiai nepamainomi darbininkai kelyje, vežant įvairiausius krovinius ar atliekant sudėtingiausius darbus statybų aikštelėje, todėl „gyvai“ pamatyti didžiąsias mašinas naujame „lenktyninko“ amplua, išties didelis įvykis. Rusija nebūtų Rusija, jeigu viskas vyktų šiek tiek kitaip nei kituose lenktynių etapuose – ruožo užtvarai buvo sumontuoti tik likus vienai nakčiai iki lenktynių, perklota padokų ir trasos asfaltinė danga. Renginio žiūrovams irgi buvo leidžiama šiek tiek daugiau nei kituose etapuose – trumpos kelnės ir marškinėliai buvo tinkama apranga stebėti rungtynes, nepaisant to, jog kitur tokia apranga griežtai draudžiama dėl saugumo sumetimų. Aišku ore tvyravo nepaprastas karštis, termometras lauke rodė 40° karščio pavėsyje ir 50° lenktynių trasoje. Na, bet nepaisant keletos detalių, lenktynės buvo išties įdomios ir kėlė daugybę emocijų. Buvo nepaprasta stebėti komandų pasiruošimą startui, nes priešingai nei F1 lenktynėse komandos gerokai „atviresnės“ žiūrovams, galima iš daug arčiau stebėti verdantį gyvenimą dar prieš startą. Didelį įspūdį daro visa pasiruošimo įranga, juk lenktynės tai ne tik lenktyniaujantis sunkvežimis, bet ir visa kita, kas reikalinga lenktynėms – nuo įvairiausių atsarginių dalių iki puikių gyvenimo sąlygų, ofiso, lenktynių stebėjimo technikos. Ramūnas Čapkauskas dalinasi savo įspūdžiais apie matytas sunkvežimių serviso zonas: „pirmiausiai, kas daro įspūdį, tai serviso zonų dydis, viskas tarsi dvigubai didesni nei automobilių žiedinėse lenktynėse – automobiliai, palapinės, aptarnaujanti technika, tačiau tuo pat metu nepaprastai tvarkinga ir profesionalu bei tikrai atitinka matytas serviso zonas aukščiausio lygio automobilių žiedinėse lenktynėse.“

Nuaidėjus starto švilpukui visi 14 lenktynėse dalyvaujančių sunkvežimių didžiuliu pagreičiu įsibegėja iki 160 km/h ir pajuda link vieno iš staigesnių posūkių, kur kiekvienas bando išsikovoti kuo geresnę poziciją ir taip nepaprastai virtuoziškai važiuoja keletą ratų. Atrodo, kad susidūrimas tikrai neišvengiamas, tačiau įgudusių pilotų dėka didesnių susidūrimų pavyksta išvengti. Jau du vienas su kitu lenktyniaujantys automobiliai atrodo įspūdingai (lenktyniaujančių mašinų svoris iki 5500 kg.), jie sunkiai telpa trasoje ir tai daro milžinišką įspūdį.

„Sunkvežimio įrangoje įdomiausia tai, jog jie pilnai paruošti žiedinėms lenktynėms ir turi visus techninius dalykus, kuriuos turi lengvieji žiedinėms lenktynėms paruošti automobiliai – sumažinta salono įranga- nedidelis vairas, pedalai, jie patys kuo labiau sužeminti, – sako Ramūnas Čapkauskas.

Lenktynių panaigoje net du MAN pilotai A. Albacete ir J. Hahn lipo ant aukščiausios apdovanojimo pakylos, taigi mūsų lietuviškai sirgalių komandai netrūko džiaugsmingų akimirkų ir neišdildomų įspūdžių.

Nepraleidome progos filmuoti ir nusifotografuoti prie galingųjų čempionų -nuotraukose keletas akimirkų iš lenktynių bei pasižadėjome sau, jog dar ne kartą rasime progos stebėti tokias lenktynes bei paraginsime jungtis sunkvežimių lenktynių gerbėjus prie mūsų.

  • Dautel
  • FFB Feldbinger
  • Hyva
  • KH-Kipper
  • Zaslaw
  • DOLL